آثار تاریخی معروف در مشهد
نوشته شده توسط : تینا

اگر با تور مشهد 94 به مشهد سفر میکنید حتما از جاهای دیدنی مشهد  دیدن کنید . این مکان پیش از این در حاشیه‌ی جنوبی شهر و در محدوده‌‌‌ی محله عیدگاه واقع بوده اما امروزه در مرکز شهر مشهد و در گذر عباسقلی‌خان قرار دارد. که یکی از مکانهای قدیمی و پر رفت و امد شهر مشهد به حساب میاید.

سرای عزیز اله اف مشهد در سال 1347ق توسط حاج غلامحسین سالم مشهدی به عنوان تجارتخانه و محلی برای صادرات محصولات مختلف بنیان گردید و تا مدت‌ها بنایی بسیار ممتاز و پر رونق بود. که درز زمان خود بازار مرکزی مشهد و یکی از مراکز تجاری اصلی مشهد به حساب میامده این بنا در سه طبقه و متشکل از حجره‌های پیرامون یک حیاط مرکزی بزرگ و حیاط فرعی کوچکتر در بخش شرقی ایجاد شده و در حال حاضر نیز بازار خرید و فروش کالای روزمره‌ی مردم مشهد و زائرین تور مشهد است.

 

اگر با تور مشهد به مشهد سفر میکنید حتما از جاهای دیدنی مشهد  دیدن کنید این کاروانسرا در بلوار 17 شهریور و در خیابان فرعی منشعب از این گذرگاه به نام «صدر» واقع می‌باشد. وسعت این بنا که در زمان فتحعلی‌شاه توسط اسحاق خان قرائی برای استراحت و تفرجگاه موقتی کاروان زائرین تور مشهد الرضا(ع) ساخته شده 1500 مترمربع و دارای یک حیاط مرکزی با 16 اتاق و ایوانچه پیرامون آن است.

در دو طرف کارونسرای بابا قدرت مشهد و پشت اتاق‌ها، فضای دو اصطبل برای حیوانات قرار دارد و در چهار گوشه بیرونی آن نیز برج‌هايی دیده می‌شود که به مرور زمان تغییر شکل یافته‌اند. علاوه بر ایوان ورودی در امتداد آن ایوان دیگری به صورت دو اشکوبه ایجاد شده است که به بالاخانه‌ی آن منتهی می‌گردد. این بنای تاریخی یکی از زیباترین بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگریتور لحظه آخری مشهد میباشد.





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آثار تاریخی معروف در مشهد , دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: